Antall påmeldte: 15
Ledige plasser: 189
26.12.2024 15:00
på Meland Aktiv
Forhåndsbetal: 50,-
Betal i skranken: 50,-
Velkommen til Romjulsparty 2024

Praktisk

FAQ
Huskeliste
Regler
Crew
Til foreldre
Gjenglemt
Useful links
Media

Praktisk

FAQ - Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på de tingene vi oftest blir spurt om. Finner du ikke det du lurer på, kan du kontakte oss her.


Generelt

Errors Party holder dataparty to ganger i året; i påsken og romjulen. Som oftest holder vi partyene på de samme dagene, så selv om vi ikke har annonsert datoene og lansert påmelding ennå, så kan du fint planlegge tiden din.
Påskepartyet åpner onsdag i påskeferien klokken 15:00 og slutter siste søndag i påskeferien klokken 12:00.
Romjulspartyet varer fra 2. juledag (26. desember) klokken 15:00 til 30. desember klokken 12:00.
Vi kjører en stream første helgen hver måned. På denne streamen enten en eller to måneder før partyet, lanseres påmeldingen.
Vi prøver å få dette opp så fort som mulig, men ønsker gjerne at alt skal være på plass når vi åpner påmeldingen.
Frykt ikke! Dataparty blir det!

Bruker/nettside

Nei, for all del! Vær så snill å ikke registrere mer enn en konto, det lager masse ekstra arbeid for oss.
Bruk Glemt passord-funksjonen dersom du har glemt passordet ditt.
Ja. Alle må registrere seg, med minimum:
Fullt navn
Adresse
Postnummer
Alias (kallenavn)
Alder (dette fordi Hyperion trenger å vite hvor mange deltagere vi har under 26 år)
Det betyr at du ikke er registrert som betalende deltager på et av Errors Party sine dataparty enda. Du blir fullt medlem når du har deltatt på et party.
Dette er en funksjon som ikke har kommet på plass ennå på nettsiden, men det kommer.
For nå, ta kontakt med hjelp@errorsparty.no dersom du ønsker å bytte plass.
Ellers er det også mulig å gjøre dette i skranken når man ankommer partyet.

Betaling

Nei, det er ikke nødvendig, men vi anbefaler det.
Prisen er lavere for de som forhåndsbetaler.
Dersom du ønsker å betale når du ankommer partyet, tar vi både kort og kontant i skranken.
Ja, det er fullt mulig. Funksjonen for å gjøre dette selv er ikke helt på plass, så foreløpig må vi gjøre dette for dere, bare send oss en epost, så fikser vi.
Etter hvert vil dette bli mulig å gjøre selv fra Mine Reservasjoner inne på profilen din.

Inngang

Ja. Er du under 13 år må du være i følge med en foresatt over 21 år under hele oppholdet.
Er du under 16 år må du ha skriftlig tillatelse fra foreldre for å være på party etter midnatt.
Dette slipper du dersom du er i følge med en foresatt. Fint hvis noen av foreldrene kan levere deg, da kan de skrive under i skranken.
Errors Party kan dessverre ikke ta ansvar for mindreårige som er "alene" om natten.
Crew må være fylt 16 år.
Nei, ikke uten at dette er bestemt på forhånd. Send en søknad til vår crewansvarlig. Husk aldersgrense 16 år.
For crew (som ønsker gratis inngang gjelder det en del andre regler også, disse får du opplyst ved godkjenning av søknad.
Vi forbeholder oss retten til å flytte litt på personer dersom vi ser det som nødvendig.
Dette kan være i tilfeller hvor det er svært få personer i et område, og vi velger å sette opp færre bord, eller dersom det kommer en deltager med spesielle behov.

PC/Nettverk

Nei, men det blir sannsynligvis kjedelig uten. Errors Party har ikke maskiner til utlån.
De siste årene har vi sett en økende tendens til å ta med seg en konsoll (f.eks. PS4) istedet for PC, så helt nødvendig er det ikke med PC.
Et standard nettverkskort med RJ45 tilkobling. Dette er som regel innebygget i dagens PC-er, ellers fås de kjøpt i alle databutikker for kr 100,-
I tillegg trengs en nettverkskabel som bør helst være minst 15 meter lang. Vi kan ikke garantere at vi har nettverkskabler til salgs eller utlån.
Alternativt kan man bruke et trådløst nettverkskort. Vi kan ikke garantere for verken hastighet eller signalstyrke på det trådløse nettet, da vi er mange mennesker i en "blikkboks", så vi anbefaler på det sterkeste å bruke vårt kablete nettverk.
Du kan godt ta med en laptop, men reserverer du én plass får du ett nettverksuttak.
Du kan ta med egen switch og splitte opp hvis du vil, eller koble til det trådløse nettet.
Vi kan ikke garantere for verken hastighet eller signalstyrke på det trådløse nettet, da vi er mange mennesker i en "blikkboks".
Når det gjelder bordplass til å sette dette opp, har du 76cm x 93cm, så så lenge du får plass på det området, kos deg!
1Gbps er det vi har. Fordel det utover antall deltagere, litt matematikk i hverdagen skader ingen. Se Nettverk for mer informasjon.

Eventer / Compoer

Vi legger ut listen over compoer på Party-siden med en gang vi lanserer påmeldingen til neste dataparty.
Kurs vil bli annonsert på Errors Party-sidene, men det er bare å komme med forslag til hvilke kurs dere ønsker å ha, og hva dere ønsker å lære.
Vi kan sette opp kurs som omhandler hardware, ulike operativsystem, programmering, grafikk, lyd, videoredigering, etc. så følg med.

Mat og drikke

Vi holder en kiosk åpen hele tiden, hvor man kan kjøpe enkle ting, som pizza, brus, sjokolade, rett i koppen, og et par andre småting.
I tillegg til dette bestiller vi mat fra Milano to ganger per dag. Vi annonserer det i hallen hver gang vi kjører en bestilling, i tillegg til at tidene ligger på Party-siden.
Menyen til Milano ligger i skranken til en hver tid, og du kan finne på Milano sin Facebook.
Mat som ikke trenger kjøling, kan oppbevares på eller under bordet du sitter ved.
Mat som trenger kjøling har vi dessverre ikke laget et opplegg for ennå, mest fordi vi ikke har sett at det er et stort nok ønske fra deltakere. Dersom dette er noe du kunne tenkt deg, si gjerne i fra. Vi legger til rette for det våre deltakere ønsker.
Det kan du! Vi har en mikrobølgeovn, en pizzaovn, to vannkokere (med en vanndunk rett ved siden av) og en vanlig ovn, som du fritt kan benytte under oppholdet.
Når du varmer noe, hold deg med ovnene. Dette for brannsikkereheten sin del. Fordi det er såpass viktig for oss at folk holder seg med ovnene når de er i bruk, har vi en regel som sier at: Forlatt mat = Crew-mat.

Annet

Vi tar vare på alt som deltagere glemmer etter partyet. Standarden er at det tas vare på i en måned, men ofte klarer vi å finne igjen ting etter det og. Vi tar bilder av alt vi finner og legger ut på Discord etter partyet, så sjekk gjerne der om det du har glemt ligger der. Ellers, kan du ta kontakt direkte med en av oss her.
Du kan spørre en av oss. Sjekk her for å finne kontaktinfo.